– Hos oss är det samma person som du pratar med om vad som bör göras när du lämnar in din bil för service, som både skriver offerten och utför arbetet. Detta brukar vara väldig uppskattat, berättar Filip Jannerberg som tillsammans med två anställda driver Rennsport. På Rennsport skräddarsyr man servicen för varje enskild bil och prismässigt ligger man runt 20 – 40% billigare än konkurrenten.
– Vi brukar se vad det är som behöver servas, ibland finns det vissa saker som man kan avvakta med och då ger vi det rådet till kunden. Vårt mål är inte att bli mångmiljonärer på detta, utan vi jobbar med det här för att vi älskar det och för att vi tycker att det är väldigt roligt, fortsätter Filip. Utöver den personliga servicen så är förstås kvalitén väldigt viktig. Alla reservdelar är av hög kvalitet och oljan man använder är givetvis den som Porsche rekommenderar: Mobil.
– Vi servar i snitt två till tre bilar per dag och stressar aldrig igenom det för att öka i kvantitet, utan satsar på ett långsiktigt samarbete med våra kunder. Många av dessa kör även på bana, och då hjälper vi till med rådgivning och att göra Porschen redo för ”track day” genom att byta chassi, bromsar och annat för att det ska passa in i kundens behov, berättar Filip.
TOW STRAP KITS FÖR BOGSERING
En nyhet hos Rennsport är att man har börjat tillverka och sälja tow strap kits för bogsering, utan något stål som sticker ut. Kiten finns till alla Porsches sportbilar som är tillverkade from -98 fram till idag. Kiten fästs fram eller bak och levereras med två steghylsor så man enkelt kan välja längd själv.